Saturday, 24 September 2011

Dua dalam satu...

Hari tu, 17hb. Sept ada dua peristiwa yang berlaku dalam satu hari. Tu yang jadi  2 in 1...

Sebelum tu, hari Jumaat 16hb. Hari Malaysia. Cuti. Tapi lepas sembahyang Jumaat, ada jemputan ke rumah kengkawan sempena Hari Raya. Satu kat Cheras, satu lagi kat Kota Damansara. Walaupun jauh sekali dan tak pernah pergi ke tempat tu, it's ok. Tak sangka disebalik bukit yang tinggi tu ada pulak rumah teres, ingatkan apartment ataupun Kondo je buat kat situ...Taman Bukit Permai, Cheras.
Kat Kota Damansara pulak buat kat apartment tp guna fasiliti yang ada, guna bilik/dewan kecil di tepi kolam renang bukan kat bawah tapi nun di tingkat tujuh tu...


Kolam Renang

Berlatarbelakang kan bangunan yang tinggi-tinggi tu...


Peristiwa pertama di pagi Sabtu jeng,jeng,jeng...
Nak pergi kenduri di Kuala Lipis. Kenduri kahwin kawan seopis(Safari Kassim). Nama tempatnya, Kampong Bertang, Bukit Betong. Ikut plan nampak ok jer tapi bila tiba kat sana yang mana mengambil masa perjalanan lebih kurang tiga jam, pelbagai peristiwa dan kejadian yang tak disangka berlaku. Dah lah rombongan guna dua buah bas, tak penuh pulak tu...Jalan nak masuk ke kampung ada masalah. Jalan kecil, bas tak boleh masuk.
Nak jalan, jauh jugak 2KM katanya. Tapi ada jugak yang tak sabar tu... cuba berjalan. Penat usah kira le, dengan anak-anak kecil nya lagi...

Jalan Yang Sempit


Rombongan
 Cuba cari alternatif lain, akhirnya sampai jugak kat rumah pengantin menggunakan jalan lain dan yang ini...

Jambatan Besi Bergantung

Merentasi Sungai

Yang Ni Waktu Balik (Tengok kat Tangan (Masing-masing Dapat Habuannya)

Setelah penat berjalan dan menunggu, akhirnya inilah hasilnya....



Licin Selicin-licinnya


Tak lupa jugak selepas perut di isi dan puas menikmati hidangan kampung, bergambar besama pengantin pula sebelum pulang...


Peristiwa kedua pula selepas kembali dari Kuala Lipis ialah pergi ke rumah Puan Sazilah kat Kampung Jawa, Klang. Beliau buat 'open house' raya. Apa lagi, kita orang yang tak berapa nak malu ni pergi ler... Dan inilah hasilnya kat rumah Sazilah.






Sebahagian Dari Juadah Yang Disediakan


Kita sambung cerita lain pulak...

1 comment:

  1. hmmm dua-dua best.... masakan kat kenduri balau tu nampak sgt2 menyelerakan... i love kampung dish.. less is more

    ReplyDelete