Monday 7 November 2011

Sebulan yang lalu...

Salam semua...

Dah berakhir bulan sepuluh, muncul pula bulan sebelas. Masa berlalu begitu pantas atau diri sendiri yang lalai dan alpa pada keujudan alam ini. Berlalu begitu saja tanpa bicara yang membolehkan kita mendapat menafaatnya. Ya, ALLAH, ampunkanlah hamba Mu ini, sesungguhnya Engkaulah yang Maha Mengetahui Segalanya.

Sepanjang bulan Oktober yang lalu, pelbagai aktiviti dan tugasan samada kerja di pejabat mahupun luaran aku lakukan.

Di pejabat, bulan ini dipenuhi dengan 'training'. Mula-mula dulu buat SIT (System Intergration Test I and II), lepas tu MUT (Module Unit Test) dan akhir sekali UAT (User Acceptance Test). Disamping tu ada pulak KUT (Key User Training), yang ni sapa yang pegi KUT akan jadi 'trainer' kepada 'end user'  nanti dalam EUT (End User Training) yang akan dijalankan lepas raya haji nanti. Dalam waktu ini, kesibukan amat ketara. Nampak mudah tapi memerlukan penumpuan yang sepenuhnya dan teliti agar setiap benda tidak akan ketinggalan dalam masa buat 'testing' ni. Takut nanti di kemudian hari akan timbul masalah dan dipersalahkan pulak.

Masa buat KUT
Disamping tu, seperti biasa setiap hujung bulan ada 'celebrate birthday' untuk yang terlibat sepenuh masa dalam projek ni, Bulan ni celebrate untuk tiga bulan sekali (Ogos, September dan Oktober). Sebabnya , dua bulan lepas, posa tak boleh nak makan waktu petang lepas tu cuti raya pulak dan sibuk memanjang kerja. Jadi aku pun termasuk ler dalam senarai. Tak lah mengharap sangat tapi masih lagi terkilan yang ditunggu tak kunjung tiba. Mungkin 'dia' terlupa atau pun dah lupa. Semoga dia tidak begitu tapi nampak gayanya macam tu. Nak buat camana, kita ni sapa di mata dan dihati 'dia'?.

Salah satu kek - Kek Cheese Oren



Seperti selalu selepas sesuatu 'event' habis yang boleh dikatakan berjaya, aktiviti luaran akan diadakan. Dah dua kali buat kat Mid Valley hari tu. Main boling sama 'laser tagging'. Kali ni pulak menjamu selera. Tempatnya kat Subang Jaya - Kelantan Delights ( www.kelantandelights.com ) - pada 3 Nov lalu.




















Ada tom yam, ikan siakap, daging, udang ,sayur dan dessertnya lompat tikam

Sedang menjamu selera

Kekenyangan

Antara yang hadir



Yang tu aktiviti semasa kat opis projek COMPASS.

Aku juga menghadiri majlis 'reunion' sekolah rendah sama sekolah menengah pada 22hb Oktober yang lalu.
Tempat seperti biasa, Restoran Liki-Liki kat Danau Kota, Setapak. Ramai juga yang hadir. Ada yang bawa famili dan ada orang baru nak 'join'. First time datang ke majlis ni. Nampak seronok sangat. Jumpa yang baru nak join, kenangan lama mengusik jiwa. Ya laa...dah lama tak jumpa hampir 28 tahun. Macam-macam cerita nak diceritakan...tapi masa nak mengizinkan. Cukup lah setakat pukul 12 tengah malam. Lain kali sambung lagi. Kalau umur panjang akan berjumpa lagi. Buat masa ni, FB kan ada lagi pun boleh call call. 

On 23rd to 25th October last month, Group Finance & Corporate Finance went to Team Building Program. Location at Pangkor Island Beach Resort, Pangkor Island, Perak. 3 days 2 nights.

Ikut jadual, mulakan perjalanan pukul 7.30 pagi. Tapi pukul 9 baru bertolak sebabnya...
                                                                        .
                                                                        .
                                                                        .

Salah satu tayar bas pancit

Kita sambung di lain entri...panjang cerita kat sana...

5 comments: