Sunday, 1 January 2012

Tahun Baru 2012...

Alhamdullillah... Dipanjangkan umur dan insya-Allah rezeki akan bertambah dengan izinNya. Aminn...

Sambutan tahun baru kali ini amat berlainan untuk aku. Sambutan di Dataran Kemerdekaan Shah Alam.



Sambutan bermula dengan sembahyang Maghrib berjemaah diikuti dengan sembang santai bersama Imam Muda Asyraf dan sorang lagi ustaz. Sampailah waktu Isyak. Berjemaah . Lepas tu ada sikit hiburan dari Shahir AF, Sham Kamikaze dan Dakmie. Yang di tunggu malam tu ialah Ustaz Azhar Idrus bersama Azizan, Raja Lawak Astro. Sessi bersama Ustaz ialah menjawab soalan berkaitan hiburan dan juga isu-isu semasa berkaitan agama. Zizan tanya Ustaz jawab. Ada lebih kurang 13 ke 15 soalan dalam masa dua jam Ustaz menjawabnya. Ada soalan dan jawapan memang kelakar. Salah satu soalannya lebih kurang macam ni bunyinya...

'Ketika saya memandu di LPT dengan kelajuan 180km/j (waktu malam, tiada kenderaan lain), tiba-tiba kelihatan Ustaz telah memotong kenderaan saya. Soalannya ialah berapa kelajuan meter kereta Ustaz ketika itu?'

Soalan nampak macam tak de kena mengena langsung dengan hal agama. Tapi Ustaz dengan selambanya menjawab, kereta aku meter ada satu jer... Persoalan sebenarnya, boleh tak kita memandu melebihi kelajuan yang dibenarkan? Ustaz pun terang ler dengan panjang lebar disulam dengan kata-kata lucunya.

Acara ni berlangsung lebih kurang 2 jam lamanya. Acara ini diakhiri dengan ustaz tanpa disangka-sangka telah menunjukkan kebolehan bermain gitar. Mula-mula Zizan tunjuk ler dia pun boleh main gitar.

20120101-041013.jpg

Lepas Zizan kecek-kecek sama Ustaz, Ustaz pun ambil gitar dan terus tunjukkan kebolehannya. Boleh tahan jugak dengar gorengan ustaz malam tadi.

detik-12-malam-2012-ustaz-azhar-idrus-(6)

Acara diteruskan sebelum detik 12 malam tiba dengan persembahan dari Shahir AF dan Ustaz Akhil Hayy. Bila sampai waktunya, berkumandanglah suara dari semua yang hadir mengalunkan lagu Asma al Husna. Nama-nama Allah. Dan disudahi dengan doa dari Ustaz Azhar Idrus.

Begitulah berakhirnya episod malam tahun baru kali ini... Semoga di masa-masa akan datang sambutan begini akan diadakan di seluruh negara. Aminn...

Sambutan amat mengalakkan. Katanya seramai 70 ribu orang yang hadir pada malam itu. Kalau betul alhamdullillah.

akhil hayy

detik-12-malam-2012-ustaz-azhar-idrus-(1)

sambutan-tahun-baru-azhar-idrus-dan-zizan-(4)

countdown-2012-tahun-baru-ustaz-azhar-idrus-(5)

No comments:

Post a Comment